Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Środowiskowy Dom Samopomocy w Bojanowie

PIELGRZYMKA ŁAGIEWNIKI - KRAKÓW – WADOWICE - WIELICZKA 18.07 – 19.07.2019r.

Utworzono dnia 24.07.2019

W ostatnim czasie, tj. 18 i 19.07.2019 r. wybraliśmy się na niecierpliwie wyczekiwaną wycieczkę do Krakowa i Wadowic, by naocznie zobaczyć m.in. miejsca związane ze św Janem Pawłem II.

Swoje pielgrzymowanie, a zarazem zwiedzanie rozpoczęliśmy od Łagiewnik – miejsca, które znane jest całemu światu dzięki św. Siostrze Faustynie i ukazującemu się jej Jezusowi Miłosiernemu. Na początku siostra zakonna ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia przybliżyła nam osobę siostry Faustyny, którą wyniósł na ołtarze ówczesny papież Jan Paweł II. Siostra bardzo ciekawie opowiedziała nam o życiu św. Faustyny, które było wypełnione głęboką miłością i wiarą w Jezusa Miłosiernego. Po zakończonej prelekcji zobaczyliśmy celę św. Faustyny, a następnie w Kaplicy ucałowaliśmy jej relikwie, po czym mieliśmy czas wolny na refleksję i modlitwę. W Łagiewnikach mieliśmy okazję wejść do kaplic znajdujących się w dolnej części Bazyliki Bożego Miłosierdzia, a także wejść na wieżę widokową, by podziwiać panoramę Krakowa i zobaczyć piękne polskie Tatry. Na koniec uczestniczyliśmy całą grupą w Ofierze Mszy Św. sprawowanej w Bazylice Bożego Miłosierdzia wybudowanej za namową Jana Pawła II.

Po obiedzie mieliśmy okazję pospacerować po Starym Mieście, gdzie odwiedziliśmy Kościół Mariacki, Sukiennice i zobaczyliśmy Okno Papieskie, z którego Ojciec Święty podczas swojego pobytu w Krakowie zawsze pozdrawiał przybyłych tam pielgrzymów. Pani Przewodnik zabrała nas również do jednej z najstarszych dzielnic Krakowa – Kazimierza, znajdującego się w miejscu dawnej dzielnicy żydowskiej.

Kolejny dzień rozpoczął się pielgrzymowaniem do Wadowic – rodzinnego miasta św. Jana Pawła II. Tam odwiedziliśmy Muzeum – Dom Rodzinny Ojca św. Jana Pawła II. Dzięki przewodnikowi przenieśliśmy się w czasie i na nowo przeżywaliśmy ziemskie pielgrzymowanie naszego Papieża Rodaka.

Po nawiedzeniu Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, w której Ojciec Św. był chrzczony, przyjmował I Komunię św. i dziękował za dar kapłaństwa, przemierzyliśmy ciuchcią po Wadowicach szlak Karola Wojtyły.

W drodze powrotnej wstąpiliśmy do wyjątkowego miejsca pod ziemią – Kopalni Soli „Wieliczka”. Tam podziwialiśmy wykute w soli piękne komory, z których najpiękniejszą jest kaplica św. Kingi, podziwialiśmy też podziemne jeziora i unikalne solne rzeźby.

Po dwóch dniach wróciliśmy do domu zmęczeni i wyczerpani, ale za to szczęśliwi, rozśpiewani i bardzo zadowoleni.